Jadłospis: dieta ogólna


JADŁOSPIS: 18-22.10.2021

PONIEDZIAŁEK: 
ŚNIADANIE: Mleko, grzanki z szynką i serem, ketchup, rzodkiewki, herbata 
OBIAD – I DANIE ZUPA: Krem brokułowy 
OBIAD – II DANIE: Ryż, pulpety w sosie koperkowym, groszek z marchewką, kompot owocowy
PODWIECZOREK/PRZEKĄSKA: Budyń waniliowy 

WTOREK:
ŚNIADANIE: Mleko, placuszki z jabłkami i cynamonem, kawa zbożowa 
OBIAD – I DANIE ZUPA: Rosół z makaronem 
OBIAD – II DANIE: Puree ziemniaczane, kotlet pożarski, surówka z marchewki, kompot owocowy 
PODWIECZOREK/PRZEKĄSKA: Stefanka 

ŚRODA:
ŚNIADANIE: Mleko, płatki z mlekiem, chleb z masłem, serek kanapkowy, ogórek słupki, herbata owocowa 
OBIAD- I DANIE ZUPA: Marchewkowa 
OBIAD – II DANIE: Kopytka, gulasz z łopatki, kompot owocowy 
PODWIECZOREK/PRZEKĄSKI: Kolorowe kanapki 

CZWARTEK:
ŚNIADANIE: Mleko, jajko z koperkiem, chleb jasny z masłem, kakao 
OBIAD- I DANIE ZUPA: Ogórkowa 
OBIAD – II DANIE: Puree ziemniaczane, wątróbka drobiowa, buraczki tarte, kompot owocowy 
PODWIECZOREK/PRZEKĄSKA: Ciasto szpinakowe 

PIĄTEK:
ŚNIADANIE: Mleko, pasta z cieciorki, chleb jasny z masłem, herbata 
OBIAD- I DANIE ZUPA: Barszcz zabielany z makaronem 
OBIAD – II DANIE: Puree ziemniaczane, kotleciki z kalafiora, surówka z kiszonej kapusty, kompot owocowy 
PODWIECZOREK/PRZEKĄSKA: Owoce 

Informacja o składzie potraw oraz alergenach w nich zawartych znajduje się u specjalisty ds. żywienia.

*  najczęstsze alergeny wśród owoców to: jabłka, banany, kiwi, truskawka, owoce cytrusowe (grejpfrut, cytryna, pomarańcza, mandarynka)

Mleko podawane jest każdemu dziecku w zależności od potrzeb np. snu.

* Przekąski dostępne są przez cały dzień.
* Kompociki, naturalne soki i suszone owoce i warzywa przygotowywane są ze świeżych produktów w naszej kuchni.
* Porcja obiadowa zawiera:
 – mięso 100 g
 – ziemniaki 150 g
 – surówka 110 g
 – zupa 150 m
 Lista alergenów znajduje się u dietetyka CMDiR oraz na tablicy informacyjnej.