Dziecko tworzy wtedy obraz własnego ciała, płci oraz odrębność od innych. Podczas naszych zabaw przy muzyce pokazywalismy części naszego ciała. Wskazywaliśmy na obrazkach czy jesteśmy chłopcem, czy dziewczynką. Pokazywaliśmy swoje części ciała np. nosek, uszy itp. przeglądając się w lustrze. Tworzyliśmy pary : chłopiec z dziewczynką. Wielu z nas dokłądnie potrafi już nazwać swoje części ciała i wie, że jest chłopcem bądź dziewczynką.
06.03.2023
Żłobek w Sępólnie Kraj.: Nasza tożsamość.
W poprzednim tygodniu bawiliśmy się m.in. w zabawy, które kształtowały poczucie naszej tożsamości. To bardzo ważny element procesu indywidualizacji dziecka. Odbywa się zazwyczaj właśnie między 2 a 4 rokiem życia.
Dziecko tworzy wtedy obraz własnego ciała, płci oraz odrębność od innych. Podczas naszych zabaw przy muzyce pokazywalismy części naszego ciała. Wskazywaliśmy na obrazkach czy jesteśmy chłopcem, czy dziewczynką. Pokazywaliśmy swoje części ciała np. nosek, uszy itp. przeglądając się w lustrze. Tworzyliśmy pary : chłopiec z dziewczynką. Wielu z nas dokłądnie potrafi już nazwać swoje części ciała i wie, że jest chłopcem bądź dziewczynką.
Dziecko tworzy wtedy obraz własnego ciała, płci oraz odrębność od innych. Podczas naszych zabaw przy muzyce pokazywalismy części naszego ciała. Wskazywaliśmy na obrazkach czy jesteśmy chłopcem, czy dziewczynką. Pokazywaliśmy swoje części ciała np. nosek, uszy itp. przeglądając się w lustrze. Tworzyliśmy pary : chłopiec z dziewczynką. Wielu z nas dokłądnie potrafi już nazwać swoje części ciała i wie, że jest chłopcem bądź dziewczynką.